Laat u de gewenste indruk achter?

Visuele identiteit

U neemt uw onderneming serieus en u kent uw doelgroep(en). Maar kennen uw doelgroepen uw onderneming ook? En klopt het imago dat uw doelgroep van u heeft, met de echte identiteit van uw onderneming? Het komt maar al te vaak voor dat dit niet zo is en dat het beeld dat uw doelgroep heeft, uw onderneming te kort doet.

Hoe zorgt u ervoor dat uw doelgroep uw organisatie op de gewenste manier leert kennen?

Persoonlijk contact met uw doelgroep is nog steeds de beste manier om over te brengen wie u bent en waarom de klant juist voor u en uw organisatie zou moeten kiezen. Het leveren van een goed product of professionele dienst is hierbij natuurlijk vanzelfsprekend.

Visuele identiteit

Als ondernemer bent u helaas niet 24/7 in staat om uw doelgroep persoonlijk te woord te staan en te informeren over uw product of dienst. Wanneer de eerste kennismaking met uw organisatie niet persoonlijk maar visueel is, bijvoorbeeld door het zien van uw website, een advertentie, brochure of visitekaartje, is het heel belangrijk dat deze communicatiemiddelen uw ‘verhaal’ goed vertellen en de professionaliteit uitstralen die uw bedrijf verdient. Wij helpen u deze communicatie middelen op de juiste wijze visueel vorm te geven.

Wij zorgen met passie en inleving in uw organisatie, voor een professionele, visuele indruk van uw onderneming en maken ons sterk voor uw merk.

Uw visuele identiteit bestaat feitelijk uit 3 delen:

  • Logo & beeldmerk
  • De bedrijfshuisstijl
  • Communicatie middelen pakket

Logo ontwerp

Logo_Ontwerp_Sizzlink

 

Na de verdieping in uw bedrijfsstrategie gaan we aan de slag met de visuele vertaling van deze strategie, te beginnen met het ontwerpen of refreshen van uw bedrijfslogo. Het logo weerspiegelt de kern van uw bedrijfsactiviteiten. Het geeft het merk, de organisatie een gezicht naar de buitenwereld. Een logo wordt gevormd door een beeldmerk, een woordmerk of combinatie van beide. Ook kleurgebruik en typografie dragen bij aan de kern van de bedrijfsactiviteiten. Zo ontstaat een korte en krachtige uitleg van waar u voor staat en wat u doet.

Huisstijl ontwikkeling

HuisstijlOntwikkeling_Sizzlink

 

De huisstijl is een doorvertaling vanuit het bedrijfslogo. Een huisstijl gaat, mits goed onderbouwd en kloppend met uw visie en bedrijfsdoelstellingen, jaren mee. Door een consistent gebruikt van de huisstijl in de ontwikkeling van diverse communicatiemiddelen, wordt uw identiteit versterkt en straalt u professionaliteit uit. Goede communicatie wordt natuurlijk niet alleen uitgedragen door middel van uw huisstijl en communicatiemiddelen. Hoe u en uw medewerkers communiceren met elkaar en met uw klant, draagt voor een belangrijk deel bij aan het imago dat u wenst. Zo vallen alle puzzelstukjes netjes in elkaar.

Communicatiemiddelen

Webdesign_Sizzlink

 

In het pakket aan communicatiemiddelen is het hebben van een professionele website is tegenwoordig een must binnen uw marketingtools. Welke dienst of welk product u ook levert. Het internetgebruik in Nederland is onlangs gestegen tot 87,2% internetters. (bron: Marketing Facts). Uw website is uw online visitekaartje. Een eerste goede indruk, wanneer uw website bezocht wordt is dus belangrijk. Maar het hebben van een website alleen is niet genoeg. U moet ook ‘gevonden’ worden op het net. Behalve een goed ontwerp en het gebruik van de laatste technieken (HTML 5 & CSS3) is een uitgekiende zoekmachine optimalisatie daarbij belangrijk.

Bekijk welke communicatiemiddelen wij nog meer voor u kunnen verzorgen.

Hulp nodig? Neem contact met ons op!