Emotions Sizzlink

5 visual trends

Reclamemakers zijn steeds op zoek naar krachtige beelden. Want goed gekozen beeldmateriaal is uitermate belangrijk bij het overbrengen van een bepaald boodschap. Krachtige beelden kunnen een bepaalde emotie vaak beter omschrijven dan woorden. Beelden vertellen een verhaal en verhalen onthouden we het best door er plaatjes van te maken in ons hoofd. Waar een mens zich niets bij kan voorstellen, kan hij namelijk niet onthouden. (Paul Postma, Anatomie van de verleiding).

Door het zien van beelden, kunnen we, ongeacht nationaliteit, elkaar toch begrijpen. Maar net als trends, zijn ook beelden constant in beweging. Welke beelden vallen bij het grote publiek in de smaak? En welke beelden zou je moeten kiezen voor je eigen project?

We geven u graag de 5 laatste beelden trends

  • Tip 1: Authenticiteit
    • Laat echte mensen zien die echte dingen doen en die echte emoties delen.
  • Tip 2: Echte vrouwen
    • Gebruik of maak beelden van echte vrouwen van alle leeftijden, in alle maten en vormen! No more stereotypes please
  • Tip 3: Creatief perspectief
    • Maak of kies beelden vanuit een ander perspectief. Have fun!
  • Tip 4: Super sensitief
    • Kies of maak beelden die al onze zintuigen prikkelen
  • Tip 5: Brievenbus formaat
    • Kies of maak beelden in het ‘letter box format’ zodat ze geschikt zijn voor schalen en kopiëren.

Bekijk het vimeo filmpje van Istock voor de voorbeelden.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

2 × 5 =